Mobility als term die wordt gebruikt voor de opkomst van smartphones, tablets en laptops, is de belangrijkste gemene deler binnen alle grote IT-thema’s. Ook binnen de bereikbaarheid van organisaties staat de smartphone als primaire apparaat steeds vaker centraal. Daarmee kunnen de juiste professionals immers snel, overal – en met beleid – altijd worden ge-contact.
MOBILITY IN IT
Iedereen herinnert zijn eerste mobiele telefoon nog. De huidige generatie jongeren groeit er mee op, maar veel dertigers, veertigers en de generatie daarvoor zeker, kan zich nog een leven zonder mobiel voorstellen. De wereld is ingrijpend veranderd. Destijds konden mensen zich amper voorstellen waarom iemand een mobiele telefoon in z’n zak zou willen hebben. Nu is het tegenovergestelde het geval. Iedereen heeft een mobiele telefoon of een smart device. Iedereen is connected. Iedereen heeft nu altijd en overal toegang tot mensen, systemen en data. Daarmee is mobility een belangrijke pijler onder de IT-strategie van vrijwel elke organisatie geworden. In eigenlijk alle IT-processen als Big Data, Cloud en zeker op het gebied van Unified Communications speelt de smartphone en/of de laptop een steeds belangrijkere rol. Dat zijn immers de apparaten die behoren tot ons personal area network ( PAN) waarmee we ons dagelijkse leven doorgaan.
CLOUD…
Vroeger waren bedrijfssystemen onbereikbaar als medewerkers niet op kantoor waren. Dankzij de cloud en internet kunnen de meeste mensen nu altijd en overal bij de systemen. Kleine, handige apps geven allerlei mogelijkheden op basis van bedrijfsinformatie die rechtstreeks uit de systemen komen. Van bestandsopslag tot social media, van CRM tot urenregistratie. Omdat ook telefonie naar de cloud is gegaan, kunnen mensen overal en altijd gebruik maken van de bedrijfscentrale. Xelion heeft daar met haar in 2018 geïntroduceerde Xelion 7 nog een schepje boven op gedaan.
MOBIELE APP
Xelion heeft de vast-mobiele integratie met de smartphone-app tot een prioriteit verklaard in de ontwikkelstrategie . Het vaste nummer en het gekoppelde adresboek is dankzij de app altijd en overal voor handen. Bovendien is er altijd een schat aan informatie beschikbaar op de app. Steeds meer bedrijven kiezen er zelfs voor om medewerkers alle zakelijke communicatie via de app te laten lopen omdat hiermee alle praktische voordelen als veilig bellen, doorschakelen en terugluisteren van het gesprek voor handen zijn. Bellen via de app betekent alle voordelen van de centrale, zaken die men gewend is van de vaste telefoon, maar dan altijd en overal voor handen. De bereikbaarheid van elk bedrijf dat Xelion en de Xelion-app gebruikt gaat direct met stappen vooruit omdat mensen niet meer op locatie gezocht hoeven te worden. In een tijd dat steeds meer bedrijven overgaan naar flexibele werkplekken of het Nieuwe Werken – thuis of in de buurt – is de mobiele bel-app dus een onmisbaar instrument geworden om de bereikbaarheid van de organisatie met stappen omhoog te laten gaan.
DATA
Terugkomend op de steeds centralere rol die de smartphone inneemt in de ontsluiting van de bedrijfsprocessen biedt het gebruik van de persoonlijke Xelion 7 app ook heel veel voordelen in de data die gegenereerd wordt. Dankzij de app kunnen heel makkelijk rapportages gemaakt worden van de bereikbaarheid van de organisatie inkomend. Maar ook de activiteit op de uitgaande lijnen kan makkelijk worden gemeten. Dat kan weer van belang zijn bij het vaststellen van allerlei essentiële KPI’s. Zeker is dat telefonie op deze een beter geïntegreerde applicatie binnen alle processen is geworden. Dat is smart en phone tegelijk!
Je eigen Xelion Multi Tenant
Jouw klanten doen waarschijnlijk zaken met jou omdat jij functioneert als verlengstuk van hun bedrijf. Op diezelfde manier willen wij een verlengstuk zijn van jouw bedrijf. We willen het voor jou makkelijk maken om je volledig te focussen op het advies aan de eindklant. Alle gedoe en regelwerk nemen wij uit handen, of het nu gaat om het faciliteren van je eigen Xelion Multi tenant, het aanvragen van een offerte, provisioning of het maken van de factuur. En mocht je toch een vraag hebben, dan kun je ons altijd bellen. Je krijgt dan meteen iemand aan de lijn die antwoord kan geven op jouw vragen. Wil je de proef op de som nemen? Meld je dan nu ook aan