3CX: Klaar voor de flex-generatie
3CX OPTIMALISEERT UI NU OOK VOOR DE NIEUWSTE GENERATIE GEBRUIKERS
Millennials waren een aantal jaren geleden een nieuw fenomeen. Inmiddels zien we deze digital-only-generatie in de kern van veel bedrijfsprocessen. Met de toenemende verjonging verandert ook de manier waarop de gemiddelde medewerker met het werk en de systemen omgaat. 3CX doet er alles aan om zijn resellers te laten inspelen op de klantenwensen, mede door zijn continue producten verder te moderniseren. “We zijn met laatste vernieuwingen klaar voor de toekomst”, aldus 3CX CEO Stefan Walther.
De millenials rukken op en naar verwachting is dit jaar al vijftig procent van het personeel uit deze groep afkomstig. Ze kiezen bewust voor een betere balans tussen werk en privé en willen hun werk overal met elk IT-product (pc, telefoon en tablet) kunnen uitvoeren. 3CX ondersteunt deze verandering in arbeidsmoraal, door zijn producten klaar te stomen voor de next-generationmedewerkers. Zij vormen nu de kern van het bedrijfsleven. De manier waarop werken wordt ingevuld en de visie die men op de privé- en werkverhouding heeft, is via het 3CX-product te ondersteunen. De nadruk ligt vooral op overal en altijd bereikbaar kunnen zijn als men dat wenst. Omdat de verbindingskwaliteit aan veel variaties onderhevig is, wordt er steeds meer energie gestoken in connectiemanagement.
‘Millenials zijn de kern van het huidige personeelsbestand’
Video
Daarom wordt ook videoconferencing steeds relevanter. Het visuele contact voegt veel toe in een conversatie en nu moderne hulpmiddelen zoals tablets, laptops en smartphone videoconferencing ondersteunen, is er niets dat het gebruik in de weg staat. 3CX ondersteunt Google’s WebRTC, waardoor gebruikers heel eenvoudig aan een videoconferentie kunnen deelnemen. De breed gedragen standaard vereist geen additionele installatie van software, enkel een click op de juiste knop in het webscherm is voldoende. De single-click-oplossing is compatibel met VoiP en video, en zorgt zelf voor het beheer van de bandbreedte van de verbinding. Deze standaard beschikbare features zorgen ervoor dat klanten efficiënter hun werk kunnen doen en geven de reseller de kans om de klantrelatie verder te verbeteren. Meer functionaliteit voor hetzelfde geld.
Nieuwe apps
Millenials en hun mobiele telefoon vormen een eenheid. Privé en zakelijk is dit voor hen het meest belangrijke stuk gereedschap. Daar wordt door 3CX terdege rekening mee gehouden; alle features staan zonder extra kosten ter beschikking van de eindgebruiker. Een goede manier om nieuwe klanten te interesseren in het 3CX-product. Voor iOS wordt een nieuwe versie van de app klaargestoomd die gebruik maakt van Apple’s programmeertaal SWIFT. De nieuwe iOS-app borgt end-to-end-versleuteling en de automatische reconnect als een verbinding verloren gaat. Alle nieuwe features die iOS biedt, liggen nu binnen bereik van de ontwikkelaars. De Android-app heeft een complete re-design van de gebruikersinterface ondergaan om gebruik te maken van de opties die het nieuwe Android OS en de nieuwste telefoons bieden. De gebruiker krijgt nieuwe opties rond berichtgeving (push messages) en de prioterisering van mobiele gesprekken in vergelijking tot de VoiP-gesprekken. Ook bij Android heeft end-to-end-security veel aandacht gekregen en is deze nu geïmplementeerd.
De 3CX telefoon centrale wordt op dit moment door meer dan 30.000 bedrijven wereldwijd gebruikt. En dat is niet voor niets. 3CX wordt geroemd om zijn handige en innovatieve toepassingen. Met 3CX is de installatie, het beheer en het onderhoud van je telefoonsysteem zó eenvoudig, dat je het zelf kunt doen. Kies voor een 3CX maandelijks licentie bundel via onze Smart Wizard of een licenties op een VPS in de cloud.
[Dit artikel is eerder gepubliceerd in ChannelConnect magazine 1-2020]