Bellen met Skype for Business in de praktijk, integratie met 3CX
Skype for Business vormt nog geen volwaardig telefonieplatform dat de traditionele telefoniecentrale kan vervangen. Bedrijven hebben nog steeds behoefte aan kunnen bellen naar vaste en mobiele telefoonnummers. Om dit te kunnen bereiken resulteert dit vaak in een situatie waarbij bedrijven veel verschillende tools, of dure pstn connecties gebruiken.
Dit is niet praktisch en efficiënt. De integratie van 3CX telefonie en Skype for business in één gebruikersomgeving kan deze efficiëntie wel leveren. Het biedt dan alle functies die een traditionele telefooncentrale ook biedt: beantwoorden, doorverbinden, doorschakelen, in de wacht zetten, omleiden, vrijgeven en parkeren. Dit alles is ook beschikbaar buiten de kantoormuren, wat medewerkers flexibel maakt. Want zelfs als zij afwezig zijn, kan 3CX inkomende oproepen doorschakelen naar bijvoorbeeld mobiele telefoons.
In alle vormen is een naadloze koppeling met Microsoft Office 365 standaard. Met Office 365 zijn de vertrouwde kantoorapplicaties (Outlook, Word, PowerPoint en Excel) van Microsoft via internet toegankelijk, net als uw zakelijke e-mail. Ook heeft u binnen dit pakket de beschikking over Skype for Business voor instant messaging, beschikbaarheidsinformatie, audio- en videogesprekken van PC naar PC en online vergaderen. Office 365 biedt echter niet alle functies voor een volledige Skype for Business-ervaring. Hoogwaardige telefoniefuncties als flexibel bellen naar vaste of mobiele telefoonnummers en gebeld worden, zorgen ervoor dat Skype for Business, in combinatie met het Office 365-pakket, nog geen volwaardige vervanging van de telefooncentrale vormt op de moderne werkplek. Door 3CX te koppelen aan Skype for Business heeft/ u die ervaring wel.
De configuratie is simpel en in een paar minuten te realiseren, 3CX heeft een stap-voor-stap handleiding die u hier kunt vinden. De Plugin kan hier gedownload worden.