Xelion: Alleen nog met mobiele telefoons communiceren
XELION: MOBIEL DE BESTE OPLOSSING VOOR ZAKELIJKE GEBRUIKERS
Steeds meer bedrijven bieden hosted telefonie in de zakelijke markt aan. Omdat de markt een dynamische en snelgroeiende is, moeten aanbieders hun best doen om een onderscheidend vermogen te realiseren. Het Nederlandse bedrijf Xelion beweegt zich in deze vechtmarkt. Ze kiezen prominent voor een ‘mobile only’-strategie, ondersteund door hun eigen unieke app. Een gesprek met Xelion-directeur Arthur van den Ende.
De zakenwereld wordt steeds dynamischer en het bureau op kantoor is allang niet meer de plek waar een medewerker acht uur per dag zit. Medewerkers worden steeds ambulanter, werken thuis of op een flexplek en bellen daarom het liefst met hun mobiele telefoon. Dit alles met behoudt van functionaliteit.
Zakelijk en privé
Veel telecomaanbieders zijn op deze marktvraag gesprongen met het aanbod van vast-mobielabonnementen. Dit is een deeloplossing, vindt Xelion-directeur Arthur van den Ende. “Het is veel beter om voor een volledig mobiele oplossing te kiezen. Het motto: altijd bereikbaar en met extra features. Het gebruik van een mobiele telefoon betekent in de praktijk dat zakelijke en privégesprekken op hetzelfde toestel afgeleverd worden. Een eerste behoefte van de gebruiker is de mogelijkheid om privé en zakelijk strikt te kunnen scheiden. Dat vraagt om een verschillend nummer voor zowel zakelijk (nummer van kantoor) als privé (06-nummer). Op die manier zie je altijd of een gesprek dat binnenkomt zakelijk of privé is. Nog belangrijker, als de gebruiker zakelijk niet bereikbaar wil zijn, dan kan hij gesprekken doorschakelen zonder dat dit ten koste gaat van de privébereikbaarheid.”
‘Onze eigen app maakt het verschil’
Grote voordelen
Een zakelijke beller wil niet inleveren en met zijn mobiel alles doen wat qua telefonie met een softphone of bureautoestel mogelijk is. Hieronder vallen kantoorfuncties zoals statusmanagement, inzicht in de agenda, informatie over de beschikbaarhed van collega’s, het doorschakelen en natuurlijk een uitgebreid up-to-date adressenboek. Een flinke uitdaging die niet iedere leverancier kan bieden. Daardoor is het concept ‘mobile only’ soms een brug te ver. Maar Xelion heeft zijn eigen app om dit op te lossen. Het is evident dat mobile only, als de implementatie correct is, grote voordelen biedt voor de gebruikers. Van den Ende: “De eigen Xelion-app is de heilige graal die dit mogelijk maakt. Hij zorgt voor de scheiding tussen privé en zakelijk, borgt kantoorfunctionaliteiten, selecteert het beste netwerk en creëert de keuzevrijheid bij het gebruik van elk mobiel netwerk in en buiten Nederland.”
Zelf kiezen
Van den Ende vervolgt: “Je wilt als zakelijke gebruiker altijd bereikbaar zijn. Met bellen over een wifi-netwerk kan dat niet altijd, met het vervelende gevolg dat je gesprekken mist of de verbinding verbreekt. Bij Xelion kun je als gebruiker zelf kiezen of je belt over een gsm- netwerk of over een wifi-netwerk. Rijd je op de Veluwe, dan kies je uiteraard voor een gsm-verbinding. Ben je op kantoor, dan kies je voor wifi. Dus altijd dekking en dezelfde gesprekskwaliteit die je gewend bent met je mobiel. De Xelion-app haalt daarmee het beste uit meerdere werelden, dit tot volle tevredenheid van de klant. Vandaar dat ook dit jaar Xelion wederom is genomineerd als meest innovatieve telecomaanbieder in Nederland. Het succes van de app is het bewijs!”
Beheer je eigen Xelion Multi Tenant
Via Cloud Distributie beheer je je eigen Multi Tenant omgeving en maak je zelf licenties en tenants aan voor een prijs per gebruiker per maand. Ook heb je volledige controle over de updates.
[Dit artikel is eerder gepubliceerd in ChannelConnect magazine 8-2019]