XELION PRESENTEERT NIEUWE RELEASE VAN CLOUDTELEFONIE ALS ONDERDEEL VAN EUROPESE GROEISTRATEGIE

Delft, 19 juni 2018 – Xelion presenteert vandaag de nieuw versie van haar cloud telefoniedienst Xelion 7 in het Spant in Bussum voor een publiek van ruim 300 gespecialiseerde ICT-resellers. Xelion 7 is de opvolger van Xelion 6 waarmee circa 10.000 bedrijven en meer dan 100.000 gebruikers werken.

Naast een volledige telefoniecentrale biedt Xelion 7 ook integratie met CRM en andere communicatiefuncties zoals chat, sms of agenda. Het platform van Xelion is volledig open en geeft gebruikers keuzevrijheid voor onder meer de vaste en mobiele provider van bedrijven. Xelion is in vijf jaar gegroeid tot de grootste in Nederland ontwikkelde aanbieder van cloudtelefonie.
Xelion heeft haar vleugels de afgelopen jaren uitgeslagen en biedt diensten in vijf Europese landen via een snelgroeiend aantal gecertificeerde resellers. “De expertise die we in Nederland hebben opgedaan, helpt ons om in snel ontwikkelende markten als Duitsland en het Verenigd Koninkrijk te groeien”, zegt directeur Arthur van den Ende van Xelion. “Met Xelion 7 bieden we nog betere apps, beveiliging en de volledig geautomatiseerde activering van diensten. En omdat Xelion kan worden geïntegreerd met elk mobiel en vast netwerk, is het voor onze partners buiten Nederland eenvoudig om snel een succesvolle dienst aan te bieden. We verwachten daarom dit jaar te kunnen uitbreiden naar nog meer nieuwe landen.”

Xelion 7 is op veel punten doorontwikkeld. Enkele interessante vernieuwingen zijn:

USER INTERFACE

De wereld is mobiel. De softphone en apps van Xelion zijn daarom volledig vernieuwd. Apps hebben ‘easy install’ en gebruikers kunnen deze veilig en zonder behulp van hun ICT-afdeling activeren. De apps bieden alle functionaliteit die softphones op een PC ook bieden. Dat vergroot de acceptatie van de softphone en app wat resulteert in aantoonbaar hogere productiviteit van medewerkers.

VOLLEDIG OPEN

Xelion 7 heeft een snelgroeiende marktplaats met meer dan 50 toepassingen waarmee gebruikers makkelijk speciale wensen kunnen invullen. Klanten kunnen integratie met bijvoorbeeld Teamleader of Salesforce met enkele kliks activeren. Ook kunnen ze hun eigen versie van apps bouwen wat in zorgorganisaties al gebeurt. Bedrijven kunnen Xelion dus volledig aanpassen op hun specifieke wensen.

EENVOUDIGER BEHEER

Gebruikers en resellers hebben met Xelion 7 nu extra mogelijkheden om aanpassingen in Xelion snel en veilig te realiseren. Dit kan zonder training via de gebruiksvriendelijke centrale beheertool op een PC of smartphone. Klanten kunnen ook makkelijk nieuwe functies activeren of capaciteit aanpassen zonder daarbij externe specialisten in te schakelen. Dit gemak sluit aan op de behoefte van bedrijven aan meer flexibiliteit en grotere controle op de communicatie tussen medewerkers en met klanten.

Over Xelion

Xelion ontwikkelt communicatieoplossingen voor de zakelijke markt onder de naam Organised Communication. Xelion 7 is een complete VoIP telefooncentrale met veel extra functies zoals chat, mail en integratie van CRM. Xelion functioneert in combinatie met elk vast en mobiel netwerk en met behulp van de API is integratie met andere applicaties eenvoudig. Door deze open structuur kunnen Xelion resellers in zes Europese landen hun klanten bedienen met een oplossing op maat.

Wil jij ook Xelion hosted bieden aan je klanten?